Wednesday, December 14, 2011

Halamın Portakallı Kahveli Likörü

Yılbaşı için süprizi açıklama zamanı geldi artık! Zira fotoğrafları geçte olsa elden geçirdim, ve artık yazımı da tamamlayabilirim.

Benim çok konuşan baş belası doktora kader ortağımın annesine ait olan Leylak Dalı blogunda gördüğüm tarifin aynısını, aynı heyecanla hemen ben de uyguladım. Önce ince eleyip sık dokuyup bütün detayları iyice çalıştım, gittim Starbucks'tan Christmas Blend kahve çekirdeklerimi aldım, sonra annemi arayıp evdeki portakal varlığını teyid ettirdim. Tam arabayı park ettim, eve çıkacağım aklıma esmer şekerler düştü bu seferde. Hemen şekerleri de aldım şekil şekil. Sonra da kolları sıvayıp mutfağa geçtim.






















Kadim dostum Edi'nin bana taa Ukrayna'lardan getirmiş olduğu ve evde bulunan tek sade vodka olması sebebiyle de öne çıkan Absolut'un özel tasarımını rengarek kılıfından çıkardım, ve bütün malzemelerimi hizaya soktum.
Pek gülen surat gibi olmadı ama denemedim demem işte:)

Portakalda bıçakla küçük çizikler oluşturup kahveleri içine tıkıştırmak o kadar da kolay değilmiş, bunu gördüm.Ama gayret ettim ve iki portakalı ince ince süsledim kahve çekirdekleriyle. Annemin uygun gördüğü cam kavanozlara önce esmerleri sonra da beyazları olmak üzere 40 adet küp şekerimi boca ettim, onlar ben portakalları süslerken erisin diye de biraz absolut döktüm. Portakalların işi bitince üzerini kaplayacak şekilde vodkayı tamamlayıp, biraz daha kahve ekledim. Sonra da 2-3 hafta karanlık ve serin bir yerde beklesinler diye onları babaannemin dolabına gizledim.

O akşam Arda bizde olsaydı muhakkak bu süreci başından sonuna merakla izlerdi. Her adımını tek tek sorar, kendi de birşeyler yapmak için can atardı. Bundan yıllar sonra belki o da kendi arkadaşları için böyle bir likör yaparken adını da Halamın Portakallı Kahveli Likörü koyardı.

Bekleyelim bakalım nasıl birşey olacak bu likör. Tabii yeniyılda bunu paylaşacak dostlar olması gerek asıl, yoksa likör bahane:)

2 comments: