Thursday, December 1, 2011

Belirli Gün ve Aylar


Bazı insanlar herşeyi olduğu gibi görürler ve "Neden?" diye sorarlar. Ben ise her şeyi asla olmadığı biçimde hayal ederim ve " Neden olmasın?" diye sorarım.

Bernard Shaw





Her insanın sevmediği bir gün vardır. Kimileri ( ki bu çalışan insanlar için çoğunluktadır) pazartesilerden haz etmez. Sendromunu bile literatüre geçirmişlerdir hatta. Bazıları pazar günlerini de , pazar günlerini sevenlerini de sevmez. Ben böyle bir adam seviyorum misal adı da Gani Müjde! Günlerin bir suçu günahı yoktur belki, takvim yapraklarından kayar giderler. Ama sanmayın ki bu nefret söylemleri sadece belirli günler için mevcut. Aylar da en az günler kadar sevgi skalasında farklı ağırlıklarla yerlerini alır. Benim en sevmediğim ay ise Aralıktır. Ve uzun senelerdir de bu nefret katlanarak artmaktadır.

Ne günahı mı var bu zavallı ayın?İsterseniz batıl diyin, isterseniz sadece psikolojik ama ne zaman başlasa kendileri davullu zurnalı eğlecesi sayesinde bütün keçilerim kaçarlar durmaları gerektiği yerlerden uzak diyarlara. Bütün aksilikler beni bulur, bulmayanlarını da sabırla beklerim kapıda. 31 gün boyunca sinir stresim hep en üst seviyededir. Hele sonlarına doğru giderek artar buhranım.

Çok sevdiğim bir insanı bu ayda kaybetmiş olmam bunun en büyük etkisi belki de. Hatta temel sebebi de. Ama yılın en son ayı, her türlü yüküyle, biten senenin en ağır, en yorgun en sevimsiz ve huysuz ayıdır benim gözümde.




Şimdi bugün Bernard Shaw'ın yukarıdaki sözüyle karşılaşınca Aralık'tan bana bir barış teklifi geldi gibi hissettim.
O zaman bekleyelim ve görelim bakalım, bu sene ki Aralık fark atacak mı diğerlerine?




5 comments:

  1. Aynı zamanda sevdiğin insanlardan birinin doğduğu ay,sevmen icin bir neden daha :). Sedo

    ReplyDelete
  2. Haklısın Sedo, ama senin doğduğun gün bana Aralık ayını değil İsa yı hatırlatıyor:) Yani üzgünüm, çoktan başka bir bağlantısı kuruldu bile senin doğduğun günün..

    ReplyDelete
  3. bence aralık süper bir ay ben en çok bu ayı seviyorum çünkü bu ayda geçtiğimiz senenin konsantre tespitleri yapılıyor. yılın "en.." bu şu o yıl için istatistikler genellemeler yani geçtiğimiz yıl ile ilgili herşeyi söyleyebilioruz çünkü her türlü bilgiye sahip oluyoruz o yüzden bence "aralık rocks"

    ReplyDelete
  4. Özellikle bu tarz programlar radyolarda yapılır bir de değil mi?:)

    Biz de yapalım bu senenin en'lerini o zaman. Bir de hediye listesi yapmayı düşünüyorum belki ilgilenen olur:)

    ReplyDelete
  5. "wish list" yap bakalım belki ilgileniriz.

    ReplyDelete