Monday, August 15, 2011

Doğum Günü Karmaları



Doğum günleri, önemli gün ve haftaların içinde en çok sevdiğim olmasından mütevellit sevdiğim insanlar için bu günlerde elimden gelen yaratıcılığı ardıma koymam. Kişiye özeldir bir kere, yer yüzünde birçok insanın ki ortak olabilir -mesela böyle bir istatistik duymuştum bir keresinde aynı sınıfta doğum günü aynı olan iki kişinin olma olasığı %86dan(ki bu rakamı net hatırlamıyorum sadece barney stinson oranı vereyim dedim:) ) fazlaymış. Ama burada önemli olan ne anneler, ne babalar, ne sevgililer günü gibi saf ticaret kokan bir gün değildir. Belli bir yaştan sonra artık yaş(!) olur o gün ve artık kutlanmaz. Ben kendime 30 limitini koydum mesela. 30. yaş günümde Friends dizisindeki Jeniffer Anistonın karakteri Rachel gibi bir  doğum günü yapıp işi zirvede bırakmayı planlıyorum.

Asıl burda değinmek istediğim mevzu, doğum günlerinin karması. Meşhur "what goes around comes around" deyişindekinin tıpkısından, siz sene boyunca yaptıklarınızı biçersiniz doğum günlerinizde.. Eğer şanslıysanız ve Ocak ayının ilk günü doğmadıysanız tabii. Zira böyle bir durumda arkadaşlarınızın gerçek yaratıcılıkları ve ilgileri size hizmet edecektir. Burda sizi gerçekten önemseyen insanları toplayıp ayrı bir kümeye koymak istiyorum. Birde davete icabet durumundan kurtulamayanlar var, burda meclis içinde kalanlar onlar. Misal vermek gerekirse, siz bir sosyal paylaşım sitesinden bir doğum günü tebriğiyle geçiştirmişseniz, bu kişiden süpriz parti beklemeniz süpriz olur.  Aldığınız tshirte karşılık bir sweat, her kitaba bir kitap, her gece 12 smsine de yine saatler 00.00 iken gelen bir tebrik mesajı bekleyiniz, zira yüksek olasılıkla gerçekleşecektir.

Burada maksadım, aslında bu kişiye en özel gününde kişinin özünde kendi tasarımı olduğu...Tıpkı çevrenizde ki insanları seçer gibi, kendi doğum gününüzü de belirlersiniz. Arada bir süpriz gelişmeler de olmaz demeyelim şimdi, onlarda hayatınızın tuzu biberi. Sizi şaşırtan herşey hayatınıza renk katacaktır emin olun.. Rengi sever misiniz sevmez misiniz orasını bilemeyeceğim ama:)

Kendi doğum günlerime gelince. Bu günde onlardan biri. Hayatımın büyük bir bölümünde ufak tefek aksilikler, bazen beni üzen şeyler hep doğum günlerime denk geldiğinden pek barışık değilimdir kendiminkiyle. Ama yine de beni sevenler her zaman olduğu gibi bugünde yanımdadır, bu da hayatta beni en mutlu eden şey, e daha ne isteyeyim değil mi:)?

No comments:

Post a Comment